Ik zweer het je

Als we toch door onze eigen schuld de apocalyps tegemoet moeten, laten we dan vooral wel genieten van de klimaatsverandering in de tijd die ons nog rest. Dus dat deed ik, samen met twee vriendinnen. Eind februari, op zondagmiddag in de zon, met wijn op het terras van St. Tropez. En gelukkig, we waren niet de enige.

In mijn linkeroor resoneert een lage jongensstem. “Weet je wat jij zou moeten doen? Een beleving verkopen. Ik zweer het je.” Wijd met zijn armen zwaaiend praat een jongen van een jaar of 25 tegen zijn vriend, die net een slokje van zijn Gin tonic wil nemen.

St. Tropez

“Hierrr, bij Saint Tropez hebben ze het tenminste begrepen. Wil je succes hebben, dan moet je een experience bouwen om je product. Kijk, nou. Die garcons! Met die bretelletjes! En die strikjes! Vet chill. Alsof we serieus op het terras aan de Côte d’Azur zitten.”

De jongen trekt zijn oranje sweater uit. Zijn witte overhemd spant rond zijn buik. Twee knoopjes lijken zich ieder moment uit hun beknelling te willen bevrijden. ”Als jij echt hard wil gaan met je tokootje, dan moet je een story hebben. Over de liefde ofzo, of hoe je super succesvol wordt van jouw dingetje. En dan twenty-four-seven hè, niet alleen op social.”

Lees de volledige column op Indebuurt Deventer. 

Column nodig voor een event, congres of festival? Mail voor de mogelijkheden.